Kierownik projektu został dodany do rejestru zawodów. Dotychczas w przedsiębiorstwach i administracji często zdarzało się, że osoby kierujące projektami nie miały właściwego umocowania w organizacji. Teraz można wykorzystać dostęne w internecie opisy , aby utworzyć stanowiska pracy odpowiadające współczesnym potrzebom firm zarządzających projektami.
Do zadań kierownika projektu według portalu praca.gov.pl należy: bezpośrednio zarządza projektem rozumianym, jako tymczasowe przedsięwzięcie podejmowane w celu stworzenia unikalnego produktu, usługi lub innego rezultatu; odpowiada za osiągnięcie wyznaczonych celów projektu w wyznaczonym czasie, przy kreślonych zasobach i założonym budżecie; zajmuje się planowaniem, organizowaniem, nadzorowaniem realizacji i rozliczaniem projektów o charakterze inwestycyjnym, organizacyjnym, ekonomicznym, edukacyjnym, społecznym, informatycznym itp.
Więcej na praca.gov.pl.
Zdjęcie: Kevin Jarrett, Flickr.com, CC